Veelgestelde vragen

Search

Je kunt een afspraak maken door ons te bellen, een e-mail te sturen of door je gegevens achter te laten bij: Afspraak maken. Op werkdagen zijn wij tussen 8.00uur en 17.00uur bereikbaar. Krijg je ons even niet te pakken? Laat dan een voicemail achter of stuur ons een e-mail, wij nemen dan diezelfde werkdag nog contact met je op.

Jij kunt jouw afspraak kosteloos verplaatsen of annuleren mits jij ons minimaal 24uur van te voren op de hoogte hebt gebracht. Dit kan door ons te bellen, een e-mail te sturen of de voicemail in te spreken. Doe je dit niet op tijd? Dan zijn wij helaas genoodzaakt de zitting aan jou door te berekenen. Je kan deze factuur niet bij de zorgverzekeraar indienen.
Wil je weten welke bedragen wij hiervoor hanteren? Kijk dan bij onze Tarieven.

Fysiotherapie is vrij toegankelijk. Dit betekent dat jij in veel gevallen geen verwijzing nodig hebt van jouw huisarts of medisch specialist. Je kunt dus direct een afspraak maken met een van onze therapeuten.
Voor bepaalde klachten zoals artrose, klachten na een ongeval of een behandeling aan huis is wel een verwijzing nodig.
Twijfel je? Neem dan contact met ons op zodat we je duidelijkheid kunnen geven.

Fysiotherapie wordt vergoed door je zorgverzekering mits je daarvoor een aanvullend pakket hebt afgesloten.
Alleen bij een klacht die voorkomt op de Chronische Lijst voor Fysiotherapie zal de vergoeding vanaf de 21e zitting uit de basisverzekering komen. Hiervoor word dan wel eerst je eigen risico aangesproken. Behandeling 1 t/m 20 zullen dan uit de aanvullende verzekering vergoed worden of voor eigen rekening zijn.
Het aantal behandelingen dat vergoed word vanuit je aanvullende verzekering is afhankelijk van welk pakket jij hebt gekozen. Je kan dit altijd voor de zekerheid zelf even checken bij je zorgverzekering.
Voor Manueel Therapie worden meestal maar maximaal 9 behandelingen vergoed vanuit je aanvullende verzekering.
Ben jij jonger dan 18? Dan worden er vanuit de basisverzekering maximaal 18 zittingen vergoed.

Onze praktijk heeft contracten afgesloten met alle zorgverzekeraars.
Fysiotherapie wordt vanuit de aanvullende verzekering vergoed; het aantal behandelingen dat vergoed word is afhankelijk van het door jou gekozen pakket.

Indien jij niet of onvoldoende aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie en/of oefentherapie dan zijn de tarieven op deze pagina van toepassing.

Voor reguliere fysiotherapie, manueel therapie en oefentherapie geldt geen eigen risico. Zit je in een chronisch traject? Dan zal er vanaf de 21e afspraak wel aanspraak gemaakt worden op je eigen risico.

Om in aanmerking te komen voor een chronische machtiging, dient je klacht vernoemd te staan op de Chronische Lijst voor Fysiotherapie. Op deze lijst staan bijvoorbeeld aandoeningen zoals een herseninfarct, MS, revalidatie na operaties, enz. Indien jouw aandoening op deze lijst staat, heb je waarschijnlijk recht op een chronische machtiging.
Weet je niet zeker of jouw klacht in aanmerking komt voor een chronische machtiging? Neem dan contact met ons op.

Wij verzoeken jou bij een eerste afspraak jouw legitimatiebewijs (ID, paspoort of rijbewijs) en (indien nodig) een verwijsbrief van de huisarts of medisch specialist mee te nemen.

Als je een factuur voor een behandeling hebt ontvangen kunnen hier meerdere redenen voor zijn:

• De vergoeding voor dit jaar is al verbruikt. Houd hierbij ook rekening met behandelingen bij andere therapeuten. Ben je bijvoorbeeld al bij een andere praktijk geweest? Ook Cesar/Mensendieck therapie valt onder de vergoeding Fysiotherapie.
• De rekening van de zorgverzekeraar is niet betaald. Hierdoor kan het zijn dat de zorgverzekeraar je aanvullende verzekering heeft ingetrokken.
• Je hebt een tekort om de eerste 20 behandelingen te voldoen, alvorens de chronische machtiging kan worden aangevraagd.
• De behandeling wordt afgeschreven van je eigen risico. Dit gebeurd bij behandelingen uit de basisverzekering (onder andere bij chronische machtiging of bijvoorbeeld artrose)

Staat jouw reden hier niet bij, of blijft er onduidelijkheid bestaan over de rekening? Neem dan contact op met je zorgverzekeraar of met ons. Samen kunnen we dan bekijken wat de reden kan zijn.

Houd er ook rekening mee dat we voor een eerste afspraak altijd een intake+onderzoek en een behandeling inplannen en in rekening brengen. Zo’n eerste afspraak duurt dus ook langer dan een gewone behandeling. Dit doen we om jou zo GOED mogelijk te kunnen helpen.

Het systeem waar wij mee werken blijft een elektronisch systeem, waarin soms wel iets mis gaat. Laat het ons altijd even weten als je geen bevestiging of herinnering hebt ontvangen. Wij kunnen dan direct uitzoeken waar dit aan ligt en het dan hoogstwaarschijnlijk ook direct oplossen.

Tijdens een eerste afspraak kiezen wij ervoor om naast de intake+onderzoek ook direct een behandeling uit te voeren. Hierdoor duurt de eerste afspraak dus langer en worden er twee zittingen bij je verzekeraar (of bij jezelf, indien niet aanvullend verzekerd bent) in rekening gebracht. Een eerste afspraak duurt dan ongeveer 40-50 minuten. Een reguliere behandeling duurt 20-25 minuten.
Het kan voorkomen dat er op het laatste moment nog enkele plekken beschikbaar komen, waardoor een intake 20-25 minuten zal duren. Er zal dan een losse afspraak voor een behandeling gemaakt moeten worden.

De openingstijden kunnen per praktijklocatie verschillen. Ook gelden voor FysioFit andere openingstijden dan voor de Fysiotherapie.
Een aantal van onze praktijken zijn ook ’s avonds of op zaterdag geopend.
Kijk voor de actuele openingstijden op onze locatie pagina.

Wil jij naar een andere locatie omdat het bijvoorbeeld in de buurt van je werk is? Dat is uiteraard mogelijk. Onze therapeuten werken op meerdere locaties, dus het kan zelfs zo zijn dat je niet van therapeut hoeft te wisselen. Neem gewoon even contact met ons op of bespreek het met je therapeut.

In bepaalde gevallen kan (een deel van) de behandeling aan huis plaatsvinden, bijvoorbeeld wanneer jij een nieuwe heup of knie hebt gekregen. We hebben hier wel een verwijzing van je huisarts voor nodig.
Heb jij een vraag over fysiotherapie aan huis? Neem dan contact met ons op, we helpen je graag verder.

Fysiotherapie GOED hanteert in alle praktijken een aantal huisregels om de kwaliteit en veiligheid voor jou en de andere patiënten en therapeuten te waarborgen.
Alle huisregels vind je hier.

Alle therapeuten van Fysiotherapie GOED voldoen aan de door het SKF (Stichting Keurmerk Fysiotherapie) en KNGF (Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie) gestelde kwaliteitseisen en zijn geregistreerd in het Kwaliteitsregister van het SKF.

Ben je niet tevreden over de ontvangen behandeling? Of over de manier waarop je behandeld bent? Bespreek dit dan met je therapeut of neem contact op met onze receptie. Wij zullen dan ons uiterste best doen om dit zo goed mogelijk voor je op te lossen.
Dit doen we voor jou, voor andere patiënten en om de kwaliteit van onze praktijk zo hoog mogelijk te houden.

Klachten, ideeën of verbetertips ontvangen we graag via: administratie@fysiotherapiegoed.nl.
Ook zijn wij aangesloten bij de klachtenregeling van het SKF (Stichting Keurmerk Fysiotherapie).

Als je een eerste afspraak hebt gemaakt, telefonisch of via onze Afspraak maken pagina, krijg je van ons:

1. Een mail toegestuurd ter bevestiging van de afspraak;
2. Een aparte mail met de inlogcodes voor onze online vragenlijst.
Dit invullen kost ongeveer 5 minuten.
Deze vragenlijst is bedoeld ter voorbereiding op jouw eerste afspraak. De gegevens komen rechtstreeks in jouw eigen dossier terecht. Hiermee help je ons om meteen al goed inzicht in jouw klacht of hulpvraag te krijgen en we kunnen daardoor meer tijd en aandacht besteden aan jouw klacht tijdens de eerste afspraak.

Via deze link zie je ons complete praktijkregelement. 
Onze Privacyverklaring, Algemene Voorwaarden en Disclaimer vind je linksonder op onze website.